Fula moroten

Pyssel, inredning, tips och mycket annat...

Trolldeg

Publicerad 2016-11-15 13:11:33 i Allmänt,

Idag leker jag med trolldeg. Jag ska göra avtryck på lillemans händer och fötter. Jag fick lite trolldeg över och tänkte att jag kunde göra lite småkakor som svärföräldrarna kan ha i sin lekstuga.

Trolldeg är busenkelt:
1dl vatten
1dl salt
2dl mjöl
1msk olja
Knådas till en smidig deg. Figurer som görs av trolldegen kan torkas i ugn 100 grader i ca 1 timme.

Detta tänkte jag ska bli kanelbullar och dammsugare. Får se hur det går! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fula moroten

Vi är några pyssliga tjejer som vill dela med oss av våra allra bästa pysseltips. Vi är alla duktiga på och intresserade av olika saker. Så du kommer snart upptäcka att bloggen handlar om det mesta man kan tänkas pyssla med. Allt ifrån handarbete och inredningstips till trädgårdsfix och nagelpynt. :) Kramar från Fula Morotens redaktion P.S. Vill ni kontakta oss så finns vi på fulamoroten(snabel-a)hotmail.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Följ min blogg med Bloglovin