Fula moroten

Pyssel, inredning, tips och mycket annat...

Ny lampskärm

Publicerad 2015-10-03 15:04:15 i Allmänt,

Vi hade en vit (jättetråkig!) gammal lampskärm från IKEA som höll på att åka till tippen. Då fick jag lite miljöångest och tänkte att jag skulle göra ett försök att piffa till den lite istället för att slänga den. Vi skulle ju ändå behöva fler lampskärmar eftersom vi skulle flytta till större.
 
Jag har haft en idé om en färgglad och rolig lampskärm till köket så jag köpte stuvbitar på panduro hobby outleten. Kantband införskaffades i en sybehörsaffär och bollfransbandet köptes även det på panduro hobby.
 
Här är lampskärmen innan med de utklippta stuvbitarna.
 
 
 
Här har jag limmat fast stuvbitarna med textillim.
 
 
 
Klädnypor var till stooor hjälp när kantbandet och bollfransbandet skulle sättas på plats med textillimmet. Vissa bitar tog jag dock med limpistolen eftersom textillimmet var hopplöst att arbeta med och höll på att ge mig en liten panikattack. Här är lampskärmen i färdigt format.
 
 
 
Nu har jag en unik lampskärm som gör mig glad!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fula moroten

Vi är några pyssliga tjejer som vill dela med oss av våra allra bästa pysseltips. Vi är alla duktiga på och intresserade av olika saker. Så du kommer snart upptäcka att bloggen handlar om det mesta man kan tänkas pyssla med. Allt ifrån handarbete och inredningstips till trädgårdsfix och nagelpynt. :) Kramar från Fula Morotens redaktion P.S. Vill ni kontakta oss så finns vi på fulamoroten(snabel-a)hotmail.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Följ min blogg med Bloglovin