Fula moroten

Pyssel, inredning, tips och mycket annat...

Julkrans

Publicerad 2014-12-06 11:57:00 i Allmänt, Jul,

För ett par dagar sen inhandlades en opyntad krans som jag nu äntligen fått tid att dekorera! Blev riktigt nöjd med resultatet. :) 
 
Vi kom fram till att vi ville ha en "vintervit" krans i år och jag funderade ett tag på hur jag skulle få till det. Men till min hjälp hittade jag ett par kottar som jag hade gjort året innan. 
 
Kottarna är målade med vit färg som jag sen strött lite vitt/pärlemor-glitter på, så att de blir så där lite härligt "snöiga". 
 
 
Kottarna limmades på med limpistol tillsammans med kanelstänger och stjärnanis. Dessa penslade jag med lite decopage-lim, men är övertygad om att det går bra med i princip vilket lim som helst. Sen strödde jag lite glitter på limmet. 
 
 
 
På kransen band jag ett vitt band och limmade på en vit rosett. Sen använde jag mig av fusksnö och glitter för att få till den där frostiga/snöiga känslan. Duttade helt enkelt på decopage-lim lite runtom på kransen och strödde sen över fusksnö och glitter. 
 
 
Är jättenöjd med resultatet, och glad över att min idé funkade och att fusksnön fastnade på kransen. :) 
/Elin & Fula moroten
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fula moroten

Vi är några pyssliga tjejer som vill dela med oss av våra allra bästa pysseltips. Vi är alla duktiga på och intresserade av olika saker. Så du kommer snart upptäcka att bloggen handlar om det mesta man kan tänkas pyssla med. Allt ifrån handarbete och inredningstips till trädgårdsfix och nagelpynt. :) Kramar från Fula Morotens redaktion P.S. Vill ni kontakta oss så finns vi på fulamoroten(snabel-a)hotmail.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Följ min blogg med Bloglovin