Fula moroten

Pyssel, inredning, tips och mycket annat...

Babymobil till vagn

Publicerad 2014-08-12 20:21:04 i Allmänt,

Under den tråkiga vintertiden virkade jag dessa ugglor som en tok! Mönstret är superlätt och man virkar lätt en liten uggla under tiden man tittar (lyssnar?!) på TV. Min tanke var att göra en liten babymobil av alla ugglor, och nu har jag äntligen blivit klar att göra den! Här var ugglorna och färgerna jag valde att använda. Visst är dom bara för söta! :) Dom är virkade med lite restgarn och olika nålar, därför har de lite olika form och storlek, men jag tycker bara det är charmigt!
 
 
 
Mönstret till ugglorna hittar ni här. En vän till mig gjorde ett eget mönster med detta som bas för att få till lite större ugglor. Annars blir de ganska små. Till ugglornas ögon använde jag vit filt och säkerhetsögon för att göra det lite mer barnsäkert. Som upphängningsanordning använde jag två överblivna duschdraperiringar från IKEA och sen virkade jag en grön remsa. Hade först tänkt virka några blad på remsan, men det blev för krångligt, så det struntade jag i.
 
 
 
 
 
Och här är slutresultatet! Färgglad och lite tokig, precis som jag ville ha den!
 
 
Fula moroten har givetvis testat att ta en tupplur i den nya barnvagnen inför den nya familjemedlemmens ankomst. Han snarkade gott kan jag lova....
/Elin och Fula moroten

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fula moroten

Vi är några pyssliga tjejer som vill dela med oss av våra allra bästa pysseltips. Vi är alla duktiga på och intresserade av olika saker. Så du kommer snart upptäcka att bloggen handlar om det mesta man kan tänkas pyssla med. Allt ifrån handarbete och inredningstips till trädgårdsfix och nagelpynt. :) Kramar från Fula Morotens redaktion P.S. Vill ni kontakta oss så finns vi på fulamoroten(snabel-a)hotmail.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Följ min blogg med Bloglovin