Fula moroten

Pyssel, inredning, tips och mycket annat...

Stripes and dots!

Publicerad 2013-10-17 14:27:04 i Allmänt,

Jag har fått hem nya roliga leksaker för att pimpa naglarna och de är roliga och enkla att använda :D
Det är tejp och fem s k dotting tools, med dem ska man tydligen både kunna rita prickar och marmorera men jag behärskar än så länge bara prickarna.
 
Såhär lätt är det att skapa olika roliga designer!
Måla först naglarna i valfri färg, sedan spänner du tejp i valfri färg på valfritt håll över nageln så det skapas mönster, ränder eller olika fält.
För att göra prickar doppar du bara valfri dotting tool i nagellack och gör sedan en prick på nageln :)
Jag har även blingat lite extra med paljetter (samma sort som jag använde till den gröna manikyren senast) i två fäger.
Sen är det bara att avsluta med ett genomskinligt topplack.
 
 
Och det är bara din fantasi som sätter gränserna! Här är två andra varianter jag har gjort :D
 
Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fula moroten

Vi är några pyssliga tjejer som vill dela med oss av våra allra bästa pysseltips. Vi är alla duktiga på och intresserade av olika saker. Så du kommer snart upptäcka att bloggen handlar om det mesta man kan tänkas pyssla med. Allt ifrån handarbete och inredningstips till trädgårdsfix och nagelpynt. :) Kramar från Fula Morotens redaktion P.S. Vill ni kontakta oss så finns vi på fulamoroten(snabel-a)hotmail.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Följ min blogg med Bloglovin