Fula moroten

Pyssel, inredning, tips och mycket annat...

Klä om en kattmöbel

Publicerad 2013-10-10 19:00:00 i Allmänt,

Vår katt Pip älskar sin klösmöbel, men den har tyvärr blivit ganska hårt åtgången under årens gång. Vi bestämde oss därför för att klä om möbeln med ett fleecetyg. Vi hittade en pläd för 10kr på Ikea så vi köpte ett par av den.
 
 
 
 
Det klart jobbigaste med att klä om möbeln var att ta bort det gamla tyget! Jag och min man hade båda blåsor i händerna efter att jobbet var avslutat. Jag bestämde mig också för att måla undersidan av den översta plattan.
 
 
Avslutade med att rolla hela undersidan för att få det jämnare.
 
 
Vi vek tyget dubbelt på plattorna för att det skulle bli mjukare och för att Pip skulle ha bättre fäste med klorna när han hoppar upp. Sen häftade vi helt enkelt fast tyget.
 
 
Och så här blev slutresultatet (ber om ursäkt för den dåliga kvalitén på bilderna). Tunnlarna var klart svårast att göra. Där fick vi sy "tuber" av tyget och sedan limma fast dem med limpistolen. Blev inte jättetjusigt, men det blev i vilket fall som helst snyggare än det tidigare.
 
 
Och Pip ställde högst motvilligt upp som modell... ;)
 
 
Totalt kostande nog projektet inte mer än 50kr. Klart värt det eftersom det blev snyggare för oss och säkrare för kisen. Hösthälsningar från Elin & Pip
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fula moroten

Vi är några pyssliga tjejer som vill dela med oss av våra allra bästa pysseltips. Vi är alla duktiga på och intresserade av olika saker. Så du kommer snart upptäcka att bloggen handlar om det mesta man kan tänkas pyssla med. Allt ifrån handarbete och inredningstips till trädgårdsfix och nagelpynt. :) Kramar från Fula Morotens redaktion P.S. Vill ni kontakta oss så finns vi på fulamoroten(snabel-a)hotmail.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Följ min blogg med Bloglovin