Fula moroten

Pyssel, inredning, tips och mycket annat...

Sockerhjärtan

Publicerad 2013-01-07 20:59:36 i Allmänt, Bröllop,

Här kommer ytterligare bröllopspyssel. Ett enkelt tips jag hittade på någon av de otaliga bröllopssajterna/bloggarna jag surfade på förut. Tyvärr kommer jag inte ihåg var jag hittade det först.
 
Det är i alla fall ett superenkelt pyssel, och det blir ganska effektfullt. Man tar helt enkelt vanliga sockerbitar, lite pyntgelé och små dekorationshjärtan i socker.
 
 
Jag valde rosa eftersom färgtemat var rosa och grönt. Jag satte helt enkelt en liten klutt gelé och sen tryckte jag dit ett hjärta. Sen lät jag det torka in lite innan jag la det i påsar för frakten till lokalen. Och så här blev resultatet. Supergulligt tycker jag!! :)
 
 
 
Tyvärr hade mina sockerhjärtan någon fruktig smak, så jag lät ett par sockerbitar vara utan hjärtan. Ett kul grej som man kan göra lite när som helst. Till julen hittade jag fint strössel i form av pepparkaksgubbar. Tror det hade kunnat bli riktigt fint på ett par sockerbitar det också.
/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fula moroten

Vi är några pyssliga tjejer som vill dela med oss av våra allra bästa pysseltips. Vi är alla duktiga på och intresserade av olika saker. Så du kommer snart upptäcka att bloggen handlar om det mesta man kan tänkas pyssla med. Allt ifrån handarbete och inredningstips till trädgårdsfix och nagelpynt. :) Kramar från Fula Morotens redaktion P.S. Vill ni kontakta oss så finns vi på fulamoroten(snabel-a)hotmail.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Följ min blogg med Bloglovin