Fula moroten

Pyssel, inredning, tips och mycket annat...

Pussklockor

Publicerad 2013-02-27 21:17:58 i Allmänt, Bröllop,

Till bröllopet hittade jag små klockor på Tiger. Tolv stycken för 20kr. Köpte två paket och gjorde dem till pussklockor, en idé som jag stal från en god väns bröllop. Skrev ut små lappar med texten "ring i klockan så pussas vi". Sen gjorde jag hål med min lilla hålslagare och knöt ett snöre i lappen och klockan. Fula moroten hjäpte givetvis tll!
 
 
Och så här blev resultatet. Vi hade grönt och rosa som färgtema på bröllopet, så banden blev givetvis enligt färgtemat. Pappret jag använde var samma som vi använde i våra inbjudningskort och var lite pärlemorskimrande. Kändes lite lyxigare än att ta vanligt vitt papper.
 
 
 
Jag tycker att de blev ganska söta, och de användes flitigt av våra gäster på bröllopet. :)
Puss på er!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fula moroten

Vi är några pyssliga tjejer som vill dela med oss av våra allra bästa pysseltips. Vi är alla duktiga på och intresserade av olika saker. Så du kommer snart upptäcka att bloggen handlar om det mesta man kan tänkas pyssla med. Allt ifrån handarbete och inredningstips till trädgårdsfix och nagelpynt. :) Kramar från Fula Morotens redaktion P.S. Vill ni kontakta oss så finns vi på fulamoroten(snabel-a)hotmail.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Följ min blogg med Bloglovin