Fula moroten

Pyssel, inredning, tips och mycket annat...

Sommar på uteplatsen

Publicerad 2012-07-06 09:20:40 i Allmänt,

För de som bor i stan kan det kännas svårt under sommaren. Fös oss som när drömmar om en liten trädgård och ett litet trädgårdsland är det särskilt svårt...
 
Då har jag lösningen på problemet. Ta med en bit av trädgårdslandet hem! Hemma hos föräldrarna för några helger sedan gjorde jag verklighet av min plan. Fram åkte spaden och örterna flög all världens väg. Fick en fin planta med gräslök, citronmeliss och persilja. Var orolig över hur de skulle klara hemresan, men det gick finfint. 
 
Plantera i dessa tjusiga "krukor" och se! Du har plötsligt ditt alldeles egna lilla trädgårdsland. 
Se gärna våra tidigare inlägg om dessa fantastiska korgar/krukor.
 
 
I krukan bredvid finns luktärt och ringblommor. 
 
Hoppas ni får lite sommarkänslor i det dåliga vädret! 
Sommarkramar
/Emma

Kommentarer

Postat av: Saran

Publicerad 2012-07-09 10:44:12

Har ju en jättefn citronmeliss hemma, men vad använder jag den till...... får prova yoghurt, honung ? Låter ju gott...=)

Saran

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fula moroten

Vi är några pyssliga tjejer som vill dela med oss av våra allra bästa pysseltips. Vi är alla duktiga på och intresserade av olika saker. Så du kommer snart upptäcka att bloggen handlar om det mesta man kan tänkas pyssla med. Allt ifrån handarbete och inredningstips till trädgårdsfix och nagelpynt. :) Kramar från Fula Morotens redaktion P.S. Vill ni kontakta oss så finns vi på fulamoroten(snabel-a)hotmail.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Följ min blogg med Bloglovin