Fula moroten

Pyssel, inredning, tips och mycket annat...

Lingonvecka

Publicerad 2012-04-22 15:28:35 i Allmänt,

Som ni vet är vi på på fula moroten inte särskilt förtjusta i att slänga saker. Vi tycker om att återvinna och återanvända! Jag har alltid haft min "lingonvecka-attiraljer" i en CD-box från Ikea. I min nya lägenhet har jag bara en öppen hylla att ställa den på och den var ju inte precis tjusig! Naggad i kanterna och ruggigt ful färg. Funderade länge på vad jag skulle kunna göra åt eländet och bestämde mig till sist för att försöka måla om den. Friskt vågat hälften vunnet!



Jag använde mig av vanlig akrylfärg och vanlig pensel. Var orolig över hur pappen skulle reagera när jag målade, men det gick utmärkt. Antar dock att man inte kan ha för "vattnig" färg, då bubblar det sig nog.



När lådan och lock var färdigmålat använde jag mig av bokstavsschabloner. Och skrev lite fiffig text...




Tadaaaa! Nu kan ingen undra vad som gömmer sig i lådan och jag tycker att den fick en rejäl ansiktslyftning. Inser dock att min kamera gör att det ser ut som att jag inte har dammat på en månad ungefär (vilket jag såklart har gjort...). Tror att en ny kamera blir nästa sak på önskelistan...



Undrar om jag ska måla dit lite lingon också?
/Emma

Kommentarer

Postat av: Hon på rum 10

Publicerad 2012-06-20 11:58:42

Tycker det blev hur bra som helst he he he vet att du behöver en låda på jobbet också till andra småsaker.....=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fula moroten

Vi är några pyssliga tjejer som vill dela med oss av våra allra bästa pysseltips. Vi är alla duktiga på och intresserade av olika saker. Så du kommer snart upptäcka att bloggen handlar om det mesta man kan tänkas pyssla med. Allt ifrån handarbete och inredningstips till trädgårdsfix och nagelpynt. :) Kramar från Fula Morotens redaktion P.S. Vill ni kontakta oss så finns vi på fulamoroten(snabel-a)hotmail.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Följ min blogg med Bloglovin