Fula moroten

Pyssel, inredning, tips och mycket annat...

Griffeltavla

Publicerad 2011-10-11 19:23:00 i Allmänt,

Jag fick en liten griffeltavla av min syster (alltså Elin) som de skulle göra sig av med. Nu när jag flyttat så kände jag att jag ville sätta upp den någonstans i köket. En bra sak att skriva "kom ihåg" och inköpslistor m.m. på.
Mitt stora problem är att jag helst inte vill spika för mycket i väggarna. Lägenheten är nyrenoverad och det uppskattas nog inte så mycket av hyresvärden.
Således fick jag lösa problemet på annat sätt. Jag upptäckte att kylskåpet är en outnyttjad yta. Jag lunkade iväg till närmsta Lagerhousebutik. Där hittade jag små magneter (kostade 25:- för 6 stycken).
Jag limmade fast 4 stycken med min fina lilla limpistol och voila! En finfin griffeltavla i köket utan att ha behövt spika en endaste spik!
Jag hoppas ni har några mysiga pysseldagar i höstrusket. Nu ska jag sätta mig i soffan och virka nästa amigurumi och dricka en stor kopp te.
/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fula moroten

Vi är några pyssliga tjejer som vill dela med oss av våra allra bästa pysseltips. Vi är alla duktiga på och intresserade av olika saker. Så du kommer snart upptäcka att bloggen handlar om det mesta man kan tänkas pyssla med. Allt ifrån handarbete och inredningstips till trädgårdsfix och nagelpynt. :) Kramar från Fula Morotens redaktion P.S. Vill ni kontakta oss så finns vi på fulamoroten(snabel-a)hotmail.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Följ min blogg med Bloglovin