Fula moroten

Pyssel, inredning, tips och mycket annat...

Souvenir

Publicerad 2011-06-12 21:08:12 i Smycken,

I måndags kom jag hem från en konferensresa och tänkte köpa några presenter att ta med mig hem. Jag kunde inte hitta något jag ville köpa, men upptäckte att där fanns häftiga stenar. Så jag tog med mig ett par stenar och idag har jag gjort smycken som aldrig förr! Naturligtvis måste man se till så att man inte plockar stenar från någon nationalpark eller liknande. Visar ett par bilder på vad jag gjort. Jag använde mig av silvertråd som jag köpte på Pandurohobby och använde andra gamla smycke-delar som jag köpt sen innan eller som kommit från gamla halsband jag inte använder längre.





Så här blev det färdiga hänget. Perfekt att använda en liten karbinhake för den här typen av smycke. Då kan man byta hänge eller halsband när man vill. 



Och här är halsbanden i sina färdiga former. Tycker det blev snyggast med lite grövre kedjor. 



Sen gjorde jag även två örhänge. Jag använde mig av två gamla örhänge som jag inte använt på flera år och som säkert bara kostade 50kr. 



Använder man sig av en liten karbinhake kan man använda hänget som t.ex. mobilsmycke också.



Jag tror att kattvakterna kommer bli nöjda med halsbanden. Blev själv väldigt nöjd! Tycker att det här är en perfekt och personlig rese-present.
/Elin

Kommentarer

Postat av: Rita

Publicerad 2011-06-20 20:45:27

Det var himla fiffigt! Snyggt blev det också :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fula moroten

Vi är några pyssliga tjejer som vill dela med oss av våra allra bästa pysseltips. Vi är alla duktiga på och intresserade av olika saker. Så du kommer snart upptäcka att bloggen handlar om det mesta man kan tänkas pyssla med. Allt ifrån handarbete och inredningstips till trädgårdsfix och nagelpynt. :) Kramar från Fula Morotens redaktion P.S. Vill ni kontakta oss så finns vi på fulamoroten(snabel-a)hotmail.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Följ min blogg med Bloglovin