Fula moroten

Pyssel, inredning, tips och mycket annat...

Shopping #2

Publicerad 2011-06-17 10:42:39 i Allmänt,

Igår blev det lite shopping i en panduro hobby outlet. Äntligen fick jag tag i lite fina tyger och tygdekorationer! Har ett par projekt på gång uppe i hjärnkontoret som kräver lite tjusiga tyger.

Här är allt jag köpte: 6 tygbitar, 2 stämplar, strass-dekor till tyg (band och strassmotiv), dekorstenar och amigurumikit och dockhår.


Tygerna tänkte jag nog ha till att sy påsar av olika slag. Vinpåsar är ett projekt jag tänkt på länge. Känns som det skulle bli extra kul att ge bort en flaska vin om man hade en hemmagjord (och återanvändbar!) påse att ha den i. Dekorbandet tänkte jag ha till just såna påsar. Dekormotivet tänkte jag stryka på en ful men vansinnigt bra laptopväska.



Söta tygbitar, eller hur! :)



Amigurumikitet var en liten bonus. Man fick med beskrivningar, fyllning, garn och ögon. Håret köpte jag till framtida amigurumis.


I sommar kommer det pysslas för fullt kan jag lova! :)
/Elin

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2011-06-17 21:54:00

hej! vad härligt att ni gillade min drömfångare!

ni får gärna länka mig i eran blogg och använda bilder :)



vilken ljuvlig blogg ni har!

Postat av: Frk pyssel

Publicerad 2011-06-19 10:11:12

Men åh, panduro outlet, vart finns den? Känner igen tygerna, har nån av dem här hemma :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fula moroten

Vi är några pyssliga tjejer som vill dela med oss av våra allra bästa pysseltips. Vi är alla duktiga på och intresserade av olika saker. Så du kommer snart upptäcka att bloggen handlar om det mesta man kan tänkas pyssla med. Allt ifrån handarbete och inredningstips till trädgårdsfix och nagelpynt. :) Kramar från Fula Morotens redaktion P.S. Vill ni kontakta oss så finns vi på fulamoroten(snabel-a)hotmail.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Följ min blogg med Bloglovin