Fula moroten

Pyssel, inredning, tips och mycket annat...

Pimp my shoes

Publicerad 2011-06-15 21:52:24 i Återanvänt/Tips,

Köpte ett par skor på rea som jag inte blev helt nöjd med. Färgen var alldeles för ljus för mina bleka fötter. Men så plötsligt, till min stora glädje och Emmas stora förtret, gick Emmas hårspänne sönder. Jag fick då den briljanta idén att pimpa mina skor med blommorna från hårklämmorna istället. Visar före och efter bilder här nedanför. Detta är ett bra bevis på att man inte ska slänga saker bara för att det går sönder!



Fick sprätta bort rosetterna och sen sydde jag på blommorna. Det gick alldeles utmärkt med dubbel tråd, vanlig nål och en liten tång som hjälp för att kunna dra igenom nålen.



Och så här blev resultatet! Jag tycker dom blev urtjusiga!


Ett felköp som blev väldigt bra tillslut! Och det är lite extra gött att veta att ingen annan har ett par likadana skor som jag. ;)
/Elin

Kommentarer

Postat av: hanna

Publicerad 2011-06-15 21:57:02

vilken härlig och pysslig blogg, tack för att jag fick titta in.

Ha en bra avslutning på veckan.

Kram

Hanna

Postat av: Frk pyssel

Publicerad 2011-06-19 10:11:54

Men vad fint det blev! supersött!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fula moroten

Vi är några pyssliga tjejer som vill dela med oss av våra allra bästa pysseltips. Vi är alla duktiga på och intresserade av olika saker. Så du kommer snart upptäcka att bloggen handlar om det mesta man kan tänkas pyssla med. Allt ifrån handarbete och inredningstips till trädgårdsfix och nagelpynt. :) Kramar från Fula Morotens redaktion P.S. Vill ni kontakta oss så finns vi på fulamoroten(snabel-a)hotmail.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Följ min blogg med Bloglovin