Fula moroten

Pyssel, inredning, tips och mycket annat...

Vårkänslor!

Publicerad 2011-04-04 19:12:35 i Blommor/trädgård,

Jag älskar att odla mina egna örter, blommor och annat till min lilla uteplats. I år har jag dock valt bort tomaterna och flera blommor som inte blev så lyckat sist. Än så länge har jag nu bara sått basilika, chili och timjan. Basilika kan jag starkt rekommendera eftersom det är relativt lättodlat och väldigt användbart. Timjan är mer svårsått eftersom plantorna är så klena när de kommer upp, men det är vansinnigt gott att ha i såser till sommarens grillningar. Bjuder på ett par inspirerande bilder så att ni kommer igång med odlandet!



På bilden här ovanför ser ni basilika, luktärt och chili. Luktärten och chilin är egna fröer från förra årets skörd.


Jag har själv valt att ha ett miniväxthus i plast när jag odlar, som är enkelt att ha på fönsterbrädan. Men jag har tidigare använt avklippta 1,5 eller 2 liters petflaskor som jag satt ovanför mina små krukor.
Det är klart värt besväret att odla egna örter och chili, eftersom det blir mycket bättre smak (jämfört med det man köper i affären). Hoppas ni blivit inspirerade!
/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fula moroten

Vi är några pyssliga tjejer som vill dela med oss av våra allra bästa pysseltips. Vi är alla duktiga på och intresserade av olika saker. Så du kommer snart upptäcka att bloggen handlar om det mesta man kan tänkas pyssla med. Allt ifrån handarbete och inredningstips till trädgårdsfix och nagelpynt. :) Kramar från Fula Morotens redaktion P.S. Vill ni kontakta oss så finns vi på fulamoroten(snabel-a)hotmail.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Följ min blogg med Bloglovin