Fula moroten

Pyssel, inredning, tips och mycket annat...

Kattleksak

Publicerad 2011-04-26 20:03:42 i Sytt/tyg,

Här är ett tips till alla kattägare. Mamma hade rester kvar av ett lite fluffig/luddigt tyg. Det stal jag ett par bitar av, sydde ihop lite kon-format och satte på en svart nos och två svarta öron av lite svart tyg. Till svans använde jag ett band som finns i nacken på många tröjor. I svansen satte jag en liten bjällra för att få till ljudeffekten av "äkta" mus.



Min katt tycker den är sådär, men med lite kattmyntaolja så funkar den. Ett billigt alternativ till många dyra kattleksaker. Ett plus är att man kan göra mössen hur fula som helst för katterna bryr sig inte. Min katt älskar en mus jag gjorde av ett gammalt rosa lakan. Den ser förfärlig ut, men han gillar den och det är ju huvudsaken. :)
/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fula moroten

Vi är några pyssliga tjejer som vill dela med oss av våra allra bästa pysseltips. Vi är alla duktiga på och intresserade av olika saker. Så du kommer snart upptäcka att bloggen handlar om det mesta man kan tänkas pyssla med. Allt ifrån handarbete och inredningstips till trädgårdsfix och nagelpynt. :) Kramar från Fula Morotens redaktion P.S. Vill ni kontakta oss så finns vi på fulamoroten(snabel-a)hotmail.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Följ min blogg med Bloglovin