Fula moroten

Pyssel, inredning, tips och mycket annat...

Att klä om en pärm...

Publicerad 2011-04-04 13:42:33 i Återanvänt/Tips,

Idag gav jag mig på en stackars försvarslös (urful) pärm. Det kostade mig nästan min mentala hälsa. Men resultatet blev ändå bättre än originalversionen.

Det finns säkert 100 olika sätt att göra det här på. Jag ska försöka visa hur jag gjorde.


Det som behövs är en pärm, måttband/linjal, sax, lim, någon trevlig tygrest och lämpligt papper (jag har använt mig av omslagspapper/presentpapper).


Jag valde att klä in en sida i taget med papper och lämna ryggen "bar". Klipp pappret i lämplig storlek, någon cm utanför själva pärmen för att ha tillräckligt att vika in sedan.


Tänk på att dra bort bubblorna! Fördelen med att använda ett limstift är att man kan lyfta på pappret och göra om... ;)


Dags att limma på insidan. Vik in kanterna.


Pappret påklistrat. Nu är det dags för ryggen!


Limma fast tygbiten med lim som är lämpligt för tyg. Själv använde jag karlssons. Satte gem runt kanterna under tiden det torkade.


Färdigt!

Här finns tips på hur du kan klä om din pärm i tyg.
/Emma

Kommentarer

Postat av: Nina af Enehjelm

Publicerad 2013-09-28 02:18:25

Vilken trevlig blogg ! :) Tack för den. Kul att jag hittade hit :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fula moroten

Vi är några pyssliga tjejer som vill dela med oss av våra allra bästa pysseltips. Vi är alla duktiga på och intresserade av olika saker. Så du kommer snart upptäcka att bloggen handlar om det mesta man kan tänkas pyssla med. Allt ifrån handarbete och inredningstips till trädgårdsfix och nagelpynt. :) Kramar från Fula Morotens redaktion P.S. Vill ni kontakta oss så finns vi på fulamoroten(snabel-a)hotmail.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Följ min blogg med Bloglovin