Fula moroten

Pyssel, inredning, tips och mycket annat...

Vårmanikyr!

Publicerad 2013-05-02 12:26:00 i Skönhet,

Nu är det ju äntligen vår, så vad passar bättre än att vår-pimpa naglarna?

Jag har valt en grön blommig manikyr och ska visa er steg för steg hur jag gjort.

Det här är lacken jag har använt, efter ett missöde med ett annat grönt lack som missfärgade mina naglar använder jag alltid underlack. Överlacket både härdar hela manikyren och håller dekorationerna på plats.

Just det här gröna lacket täcker inte så bra, men fördelen med att man behöver lägga tre lager är att det ger en väldigt djup lyster. Och är du lite klumpig som jag och råkar stöta emot något innan det torkat är det bara att sätta en dekoration över det märket och ingen kommer se något annat än hur snygga naglar du har :)

Jag har använt lite olika dekorationer, stickers, paljetter och stenar.

Stickers är lätt att sätta på plats, jag tycker det görs enklast med hjälp av en pincett. Pincetten är även bra att sätta stenarna på plats, jag brukar "limma" fast dem genom att dutta en droppe nagellack på baksidan av stenen.

Paljetterna sätter jag fast genom att först lägga ett lager topplack eller annat genomskinligt lack, som även fixerar stenarna, och plockar sedan upp en paljett med hjälp av helt vanlig kajalpenna och placerar på nageln. Har man ett snabbtorkande lack som det jag använder får man arbeta raskt :) Det är inte helt lätt att göra med vänster hand, men kan t o m jag som är rätt skakig på handen klarar det så gör du det med!

 
Lägg på ett sista lager topplack för att fixera och härda manikyren. Man måste inte ha samma dekorationer på alla naglar om man inte vill :) (ber om ursäkt för den något suddiga bilden!)
Lycka till!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fula moroten

Vi är några pyssliga tjejer som vill dela med oss av våra allra bästa pysseltips. Vi är alla duktiga på och intresserade av olika saker. Så du kommer snart upptäcka att bloggen handlar om det mesta man kan tänkas pyssla med. Allt ifrån handarbete och inredningstips till trädgårdsfix och nagelpynt. :) Kramar från Fula Morotens redaktion P.S. Vill ni kontakta oss så finns vi på fulamoroten(snabel-a)hotmail.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Följ min blogg med Bloglovin