Fula moroten

Pyssel, inredning, tips och mycket annat...

Tips!

Publicerad 2012-03-24 11:29:46 i Återanvänt/Tips,

Till våra inbjudningskort för bröllopet skulle vi använda organzaband. Problemet är att det är ganska knöligt efter att ha varit ihopsnurrat i förpackningen och därmed blir det inte heller så snyggt att göra rosetter med.



Då har jag världens bästa tips! Ta helt enkelt er plattång och sätt den på lägsta värmen. Sen är det bara att "platta" banden. Blir kanonbra!





Kan tillämpas på nästan vilka band som helst. Jag gör det ofta på band jag ska ha i tröjor som har blivit skrynkliga. :)
/Elin

Kommentarer

Postat av: Frk pyssel

Publicerad 2012-04-02 21:04:21

Nämen åh så smart!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fula moroten

Vi är några pyssliga tjejer som vill dela med oss av våra allra bästa pysseltips. Vi är alla duktiga på och intresserade av olika saker. Så du kommer snart upptäcka att bloggen handlar om det mesta man kan tänkas pyssla med. Allt ifrån handarbete och inredningstips till trädgårdsfix och nagelpynt. :) Kramar från Fula Morotens redaktion P.S. Vill ni kontakta oss så finns vi på fulamoroten(snabel-a)hotmail.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Följ min blogg med Bloglovin