Fula moroten

Pyssel, inredning, tips och mycket annat...

Kryddväxter på ikea

Publicerad 2012-03-28 20:59:16 i Blommor/trädgård,

Som ni säkert har förstått har jag ett stort intresse av att odla mina egna örter och kryddväxter. Och vid mitt senaste besök på ikea fick jag syn på att de hade ett kit för egen odling av örter! :) Hur gulligt som helst med papp-muggar och namnet "örtig" är ju bara så fint! Så i helgen tog jag mig äntligen tid att prova dem.

Så här såg kitet ut när jag hade packat upp det.


I muggarna låg påsarna med fröerna samt jordbriketter. På sidan av förpackningen stod en liten enkel instruktion (bl.a. om att vattna jordbriketten med 2dl vatten innan man sätter fröerna).





Och så här mycket svällde jorden efter en deciliter vatten!



Ikea har två olika kit med örter. I det jag köpte fick jag persilja, citronmeliss och oregano.



Jag får återkomma med bildbevis när de små liven börjar titta fram. :)
/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fula moroten

Vi är några pyssliga tjejer som vill dela med oss av våra allra bästa pysseltips. Vi är alla duktiga på och intresserade av olika saker. Så du kommer snart upptäcka att bloggen handlar om det mesta man kan tänkas pyssla med. Allt ifrån handarbete och inredningstips till trädgårdsfix och nagelpynt. :) Kramar från Fula Morotens redaktion P.S. Vill ni kontakta oss så finns vi på fulamoroten(snabel-a)hotmail.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Följ min blogg med Bloglovin