Fula moroten

Pyssel, inredning, tips och mycket annat...

Anti-alla hjärtans dag present

Publicerad 2012-03-18 12:23:08 i Allmänt,

Måste bara visa er vad jag skickade till min syster på alla hjärtans dag. Eftersom jag visste att hon skulle vara ensam, skickade jag en "anti-alla hjärtans dag present". ;)

Jag började med att köpa godis-döskallar och sen gjorde jag en egen godis-påse till henne med döskallarna i. Extra kul var det när jag insåg att jag hade en döskalle-stämpel, så jag gjorde en egen etikett till godispåsen och resultatet kan ni se här nedanför. På etiketten skrev jag "döskallar till en döskalle". Kul tyckte både jag och syrran!



Det hela är mycket enkelt att göra! Skär eller klipp till en kartongbit som passar cellofanpåsen (mina cellofanpåsar är köpta på lagerhaus). Sedan är det bara att pynta kartongbiten, lägg i det som ska vara i påsen och häfta fast kartongbiten för att försluta påsen. Och här kan ni se hur den blev fylld med döskallar! Mumsigt värre tycker jag! :) Ska ni skicka det på posten så kan det vara en idé att köpa lite "lättare" godis....mitt paket blev väldigt tungt!



I kuvertet jag skickade till henne la jag dessutom i lite annat godis från lagerhaus, ett ascoolt retro-läppglans och ett par action-filmer för att hon skulle slippa romantiskt tjafs. ;) På läppglanset stod det "old enough to know better... too young to give a rat's ass".



Syrran blev jätteglad och jag la inte ner särskilt mycket tid på det! Kan vara värt att lägga lite tid på något som gör någon annan så glad. Varför inte ta och skicka ett paket till någon ni tycker särskilt mycket om eller någon som behöver lite extra omtanke just nu? :)
Kram på er
/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fula moroten

Vi är några pyssliga tjejer som vill dela med oss av våra allra bästa pysseltips. Vi är alla duktiga på och intresserade av olika saker. Så du kommer snart upptäcka att bloggen handlar om det mesta man kan tänkas pyssla med. Allt ifrån handarbete och inredningstips till trädgårdsfix och nagelpynt. :) Kramar från Fula Morotens redaktion P.S. Vill ni kontakta oss så finns vi på fulamoroten(snabel-a)hotmail.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Följ min blogg med Bloglovin