Fula moroten

Pyssel, inredning, tips och mycket annat...

Omgjort halsband

Publicerad 2012-01-23 20:21:01 i Smycken,

Fick för ett tag sedan av en god vän ett halsband som jag tyckte om jättemycket. Tyvärr gick kedjan sönder, men jag sparade berlockerna som satt i. Så efter shoppingturen för ett tag sedan fick jag tag i fler karbinhakar och blev överlycklig för att jag nu kan börja använda mina fina berlocker igen.



Sen kunde jag ju inte låta bli att prova att göra ett eget hänge till mitt halsband. Jag använde en grön "sten" och en liten ödla som jag sen fäste med ett par metallringar i karbinhaken. Tycker det blev riktigt tjusigt! Och det var väldigt enkelt att göra. Tror dessutom att det kan vara en uppskattad present till vänner.



Lycka till med ert eget smyckesskapande!
/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fula moroten

Vi är några pyssliga tjejer som vill dela med oss av våra allra bästa pysseltips. Vi är alla duktiga på och intresserade av olika saker. Så du kommer snart upptäcka att bloggen handlar om det mesta man kan tänkas pyssla med. Allt ifrån handarbete och inredningstips till trädgårdsfix och nagelpynt. :) Kramar från Fula Morotens redaktion P.S. Vill ni kontakta oss så finns vi på fulamoroten(snabel-a)hotmail.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Följ min blogg med Bloglovin