Fula moroten

Pyssel, inredning, tips och mycket annat...

Virknålsförvaring

Publicerad 2012-02-16 18:54:21 i Allmänt,

Här är ett kanontips till alla er som virkar mycket. Min mormor använde godis-burkar/rör som hon köpt på utlandssemester att förvar sina nålar i. Så sist när vi var på resande fot köpte jag ett rör Mentos (goooott!) som jag tänkte kunde fungera som virknålsförvaring. Den var dock inte så charmig i sitt originalutseende så jag tänkte att jag skulle hotta upp den lite.

Så här såg den ut innan:



Jag sågade av en bit med en brödkniv (man tager vad man haver när man inte äger en såg) eftersom jag tyckte den var lite för lång.



Sen använde jag min älskade pappersskärare för att skära till en lagom bit av ett snyggt presentpapper.



Därefter använde jag mig av ett vanligt limstift för att fästa pappret på röret.



Och så här fint blev det! :)



Har ni något annat tips på bra virknålsförvaring så berätta gärna! Vi gillar att få tips från våra läsare. :)
/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fula moroten

Vi är några pyssliga tjejer som vill dela med oss av våra allra bästa pysseltips. Vi är alla duktiga på och intresserade av olika saker. Så du kommer snart upptäcka att bloggen handlar om det mesta man kan tänkas pyssla med. Allt ifrån handarbete och inredningstips till trädgårdsfix och nagelpynt. :) Kramar från Fula Morotens redaktion P.S. Vill ni kontakta oss så finns vi på fulamoroten(snabel-a)hotmail.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Följ min blogg med Bloglovin