Fula moroten

Pyssel, inredning, tips och mycket annat...

Nagelpyssel

Publicerad 2012-02-04 17:36:00 i Skönhet,

Eftersom jag älskar allt som är glittrigt och blingigt så tycker jag även att det är roligt att fixa till naglarna.
Och jag tänkte visa er hur enkelt det kan vara att få till riktigt roliga piffade naglar!!

Det här är det jag använde idag:
Ljusrosa lack som underlack, lila nagellack, nagel-stickers av olika slag, genomskinligt topplack.
 
1. Börja med att fila till naglarna till en lagom längd och form som du gillar.
 
2. Lägg på ett underlack. Fungerar lika bra med genomskinligt eller någon ljusrosa/ ljusbeige ton. Obs! Det här är viktigare än man kanske tror! Det fick jag lära mig den hårda vägen... i november använde jag nämligen ett knallgrönt nagellack som missfärgade mina naglar och som ni kanske kan se på bilden nedan är topparna fortfarande fult gulgröna.
 
3. När underlacket har torkat och härdat, måka med nagellack i valfri färg. Lägg på ett till flera lager beroende på hur täckande det är. Tänk på att låta det torka och härda ordentligt mellan målningarna för bästa resultat.
Tips! Har lacket blivit lite gammalt och tjockt så torkar det långsamt och kan vara kletigt att lägga på, spä ut med aceton/ nagellacksborttagning så går det mycket bättre!
 
4. När du är nöjd med nagellacket så välj ut vilka stickers du vill ha, klistra på och avsluta med ett lager genomskinligt topplack - Klart!
Tips! Om du som jag är lite otålig och råkar komma emot en nagel innan lacket härdat klart så sätt på stickersen över märket :)
 
Lycka till!
Sanna

Om

Min profilbild

Fula moroten

Vi är några pyssliga tjejer som vill dela med oss av våra allra bästa pysseltips. Vi är alla duktiga på och intresserade av olika saker. Så du kommer snart upptäcka att bloggen handlar om det mesta man kan tänkas pyssla med. Allt ifrån handarbete och inredningstips till trädgårdsfix och nagelpynt. :) Kramar från Fula Morotens redaktion P.S. Vill ni kontakta oss så finns vi på fulamoroten(snabel-a)hotmail.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Följ min blogg med Bloglovin