Fula moroten

Pyssel, inredning, tips och mycket annat...

Nygammal stol

Publicerad 2011-10-04 19:20:40 i Allmänt,

Jag fick min mammas gamla (ursöta!) sminkbord som "flyttpresent". Den tillhörande stolen var dock inte lika söt... Stolen i sig är sådär härligt sliten och charmig. Men sitsen hade sett sina bästa dagar och något behövde göras.
Här ska jag villigt erkänna att mina snälla föräldrar hjälpte till ganska mycket.
Vi började med att ta bort den gamla sitsen. Min snälla pappa hade hittat en gammal träskiva som han borrat lite hål i (det ska tydligen göras för att undvika "sugeffekt" mellan sits och dyna (?))
En gammal stolsdyna fick sedan, något justerad, agera ny stolsdyna.
Sedan fick min mamma komma till undsättning. Hon fixade fram ett ursött tyg som hon klippte till. Sedan var det dags att häfta fast tyget mot själva sitsen.
Sedan får man såklart sätta fast själva sitsen på stolen. I mitt fall använde vi (m.a.o. pappa) oss av vinkeljärn. Har tyvärr ingen bra bild av det. Men beroende på stol och dyna får man komma fram till något som passar det enskilda fallet.
Och såhär fint blev slutresultatet! Visst blev det tjusigt!?
Nu ska jag njuta av mitt fina sminkbord och min fina stol varje morgon när jag lägger min make up.
/Emma

Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2011-10-06 20:12:00

Åh! Fint det blev :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fula moroten

Vi är några pyssliga tjejer som vill dela med oss av våra allra bästa pysseltips. Vi är alla duktiga på och intresserade av olika saker. Så du kommer snart upptäcka att bloggen handlar om det mesta man kan tänkas pyssla med. Allt ifrån handarbete och inredningstips till trädgårdsfix och nagelpynt. :) Kramar från Fula Morotens redaktion P.S. Vill ni kontakta oss så finns vi på fulamoroten(snabel-a)hotmail.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Följ min blogg med Bloglovin