Fula moroten

Pyssel, inredning, tips och mycket annat...

Fula Moroten bakar cup cakes

Publicerad 2011-08-28 21:25:00 i Bakat/i köket, Moroten,

Häromdagen bakade jag och Fula moroten cup cakes. Muffins har man ju gjort förut, men detta var första gången med frosting! Det blev citronmuffins med en citron-frosting.



Ibland blir fula moroten lite otålig och måste se hur långt vi kommit. Han älskar att baka! Fast han blir alltid lite rädd när rivjärnet kommer fram...



Sen tror jag att han fick en liten crush på pumpan på min urfina våg från derrière la porte.



Fula moroten fick äran att hälla upp smeten. Dock spillde han lite. Han blir lite för ivrig ibland...


Sen var det dags för belöningen! Tyvärr kom vi på för sent att vi inte äger en sprits, så vi fick försöka lägga på frostingen lite snyggt ändå. Här är länken till receptet för själva cup caken och för frostingen.
Lycka till med er egen bakning!
/Elin och Fula Moroten

Om

Min profilbild

Fula moroten

Vi är några pyssliga tjejer som vill dela med oss av våra allra bästa pysseltips. Vi är alla duktiga på och intresserade av olika saker. Så du kommer snart upptäcka att bloggen handlar om det mesta man kan tänkas pyssla med. Allt ifrån handarbete och inredningstips till trädgårdsfix och nagelpynt. :) Kramar från Fula Morotens redaktion P.S. Vill ni kontakta oss så finns vi på fulamoroten(snabel-a)hotmail.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Följ min blogg med Bloglovin