Fula moroten

Pyssel, inredning, tips och mycket annat...

Snart Halloween!

Publicerad 2015-10-24 16:04:36 i Allmänt,

Nu går vi mot ruskiga tider. Snart är det dags för Halloween. Kanske inte min bästa pysselhögtid, men lite kan man allt göra.
 
Detta är förra årets halloween-pyssel. Jag hade lite middag för några vänner och hade gjort ett litet skräckfilmsquiz. Som vinst ville jag göra något småroligt (och billigt) bara för sakens skull. Hittade små nätpåsar med godis som jag dekorerade. 
 
 
 
Jag klippte ett litet hål i påsen och satte ner en klubba och tejpade sedan ihop nätet igen. Då har man stommen för en mini-pumpa!
 
 
 
Klä "bollen" med orange silkespapper och tejpa pinnen med grön washitejp. Kanske har du lite grönt presentsnöre hemma att sätta runt pinnen? Smårolig vinst och kan tänka mig att det är en kul grej på barnkalas eller för barn som kommer och hälsar på med "bus eller godis". 
 
Nu ska jag baka mina kanelbullar. Frysen behöver fyllas på!
Kram!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fula moroten

Vi är några pyssliga tjejer som vill dela med oss av våra allra bästa pysseltips. Vi är alla duktiga på och intresserade av olika saker. Så du kommer snart upptäcka att bloggen handlar om det mesta man kan tänkas pyssla med. Allt ifrån handarbete och inredningstips till trädgårdsfix och nagelpynt. :) Kramar från Fula Morotens redaktion P.S. Vill ni kontakta oss så finns vi på fulamoroten(snabel-a)hotmail.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Följ min blogg med Bloglovin