Fula moroten

Pyssel, inredning, tips och mycket annat...

Pappersgirlanger

Publicerad 2015-06-05 14:10:00 i Allmänt, Bröllop,

Nu bröllopspysslas det igen! Det senaste projektet är pappersgirlanger som vi ska ha i lokalen att dekorera med. 
 
Välj papper i vilken färgskala ni önskar. Här har jag valt blåa nyanser eftersom vi har blått färgtema och även stansat ur en gammal bok jag hittade i gömmorna. Ni hittar säkert någon gammal pocketbok i bokhyllan som är utläst och tråkig. 
 
 
Stansen är köpt på panduro hobby. Man kan ju välja vilken form och storlek man vill.
 
Efter det lade jag ut cirklarna i den ordningen jag ville ha dem. Sedan är det bara att sy. Stoppa in cirklarna i symaskinen och sy vanlig raksöm. Lite svårt i början, men Ni får snart in snitsen. Jag lovar! 
 
 
Det är bra att sätta två tejpbitar på symaskinen, då vet man var cirklarna ska ligga för att sömmen ska hamna i mitten. 
 
 
Såhär fint blev det när jag var färdig! Får såklart ta lite bilder när vi satt upp dem i lokalen sen också, men det dröjer några månader. :)



Ha en skön helg och njut av solskenet!
Kram
/Emma och Fula moroten

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fula moroten

Vi är några pyssliga tjejer som vill dela med oss av våra allra bästa pysseltips. Vi är alla duktiga på och intresserade av olika saker. Så du kommer snart upptäcka att bloggen handlar om det mesta man kan tänkas pyssla med. Allt ifrån handarbete och inredningstips till trädgårdsfix och nagelpynt. :) Kramar från Fula Morotens redaktion P.S. Vill ni kontakta oss så finns vi på fulamoroten(snabel-a)hotmail.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Följ min blogg med Bloglovin