Fula moroten

Pyssel, inredning, tips och mycket annat...

Julepåsar

Publicerad 2012-12-20 22:55:00 i Jul,

Ibland tryter inspirationen när man ska fixa julklappar eller "gåbortpresenter". Varför inte göra en liten julepåse stället? Jag behövde fixa fyra stycken, så det blev liknande (men inte samma!) innehåll i varje påse.
Jag hittade söta påsar för 10:- styck, som jag dekorerade med hemmagjorda etiketter, en liten målad tvättklämma och en julgranskula av den mindre modellen.
 
 
 
I påsen hade jag lagt ner värmeljus som jag "klätt" med papperstejp. Finns på panduro bla. Trixigt att få bandet runt värmeljusen... men skam den som ger sig! :)
 
 
Hade även varit så flitig att jag gjort egna Mozartkulor. De består av en liten nougatkula som man "klär" i mandelmassa. Sedan doppas dessa små godbitar i smält choklad. Lägg gärna i fina formar, finns t.ex. på Ikea. Stoppa ner i en liten cellofanpåse, knyt ett band runt och så är det klart!
 
 
Sen blev det en liten "Candy Cane" i varje påse och personliga presenter. I denna blev det ascoola underlägg från bluebox.se. Personen i fråga är en smula kaffeberoende. :)
 
 
Lycka till med era egna presentpåsar! Julekramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fula moroten

Vi är några pyssliga tjejer som vill dela med oss av våra allra bästa pysseltips. Vi är alla duktiga på och intresserade av olika saker. Så du kommer snart upptäcka att bloggen handlar om det mesta man kan tänkas pyssla med. Allt ifrån handarbete och inredningstips till trädgårdsfix och nagelpynt. :) Kramar från Fula Morotens redaktion P.S. Vill ni kontakta oss så finns vi på fulamoroten(snabel-a)hotmail.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Följ min blogg med Bloglovin