Fula moroten

Pyssel, inredning, tips och mycket annat...

Tepåsar

Publicerad 2012-08-31 20:04:26 i Allmänt,

Nu kommer äntligen allt bröllopspyssel ut här på bloggen. Det ska bli roligt att visa Er allt vi pysslat inför bröllopet!
 
Till bröllopet bestämde jag mig för att prova att göra egna te-etiketter som gick i samma färgtema som resten av bröllopet; dvs rosa och grönt. Dessutom tyckte jag att det kunde vara trevligt att ha någon annan form på etiketterna än bara fyrkanter, så då använde jag mig av min lilla pepparkaksform och en fjärilsmall (som jag skrivit ut från nätet). Jag letade upp kartong ur mina gömmor och sen var det bara att rita och klippa. Fula moroten ville givetvis vara med och pyssla.
 
 
 
På etiketterna skrev jag vilken tesort det var. Hade ju varit trevligt med en finare handstil, men....
 
 
Sen drog jag helt enkelt av de gamla etiketterna från te-påsarna.
 
 
Och efter det häftade jag fast de nya. Tänk på att häfta fast snöret på baksidan av etiketten.
 
 
Och så här blev resultatet! :) Fula moroten blev nöjd och tog sig en kopp te direkt.
 
 
Kram på er!
/Elin
 
 

Kommentarer

Postat av: Lina Tsutsumi

Publicerad 2012-11-17 16:31:43

Vilken rolig blogg ni har! Det där med tepåsarna är ju jätte smart, tycker de är så fula när de ligger i den där liptonburken

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fula moroten

Vi är några pyssliga tjejer som vill dela med oss av våra allra bästa pysseltips. Vi är alla duktiga på och intresserade av olika saker. Så du kommer snart upptäcka att bloggen handlar om det mesta man kan tänkas pyssla med. Allt ifrån handarbete och inredningstips till trädgårdsfix och nagelpynt. :) Kramar från Fula Morotens redaktion P.S. Vill ni kontakta oss så finns vi på fulamoroten(snabel-a)hotmail.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Följ min blogg med Bloglovin