Fula moroten

Pyssel, inredning, tips och mycket annat...

Receptbok #2

Publicerad 2011-05-28 10:31:34 i Bakat/i köket,

Nu kommer bilderna på min receptbok. Perfekt att köpa en billig anteckningsbok på rea och sen dekorera den efter egen smak.



Det är däremot värt att lägga lite pengar på ett ark med bokstavsklistermärken, iallafall när man ska ha det till framsidan på receptboken (eller till exempel fotoalbumet). Det är lättare att få snyggt och det är enkelt att göra om ifall man skulle ångra sig.



Insidan dekorerar man om man känner för det, eller så struntar man i det. Jag valde att skriva ut ett par av mina gamla recept på datorn, eftersom de gamla lapparna hade blivit alldeles för fläckiga efter allt bakande. Tyckte dessutom att det var ganska kul att sitta och leka med olika tysnitt och layout till recepten. Men flera recept har jag bara klistrat in som de är, eller skrivit direkt i boken. Receptet på Hannas smulpaj bjuder jag på! Världens godaste smulpaj och det funkar till vilken fyllning som helst. Min egen favorit är äpple och blåbär. Bra att bjuda på i väntan på sommaren!
/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fula moroten

Vi är några pyssliga tjejer som vill dela med oss av våra allra bästa pysseltips. Vi är alla duktiga på och intresserade av olika saker. Så du kommer snart upptäcka att bloggen handlar om det mesta man kan tänkas pyssla med. Allt ifrån handarbete och inredningstips till trädgårdsfix och nagelpynt. :) Kramar från Fula Morotens redaktion P.S. Vill ni kontakta oss så finns vi på fulamoroten(snabel-a)hotmail.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Följ min blogg med Bloglovin