Fula moroten

Pyssel, inredning, tips och mycket annat...

Färgmatchade ljuslyktor

Publicerad 2011-03-19 18:18:47 i Inredning,

Ibland är det svårt att hitta till exempel ljuslyktor som matchar den övriga inredning hemma. Hos mig har vi lila som accentfärg. Jag hittade inga bra lila ljuslyktor, och de jag hittade tyckte jag var för dyra. Så jag köpte billiga ljuslyktor på ikea i klart glas. Sen valde jag en matt glasfärg som finns att köpa på till exempel panduro hobby. Enkelt att göra och skönt att inte behöva lägga mer än ett par tior på det.



Självklart kan man pynta ljuslyktorna mer. Själv har jag på andra ljuslyktor limmat fast strass-stenar i olika färger (återkommer med bild). Man kan ju självklart måla text eller liknanade på glaset också, men eftersom jag inte är den konstnärliga typen så fick det räcka med enfärgat över hela ytan för mig.
/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fula moroten

Vi är några pyssliga tjejer som vill dela med oss av våra allra bästa pysseltips. Vi är alla duktiga på och intresserade av olika saker. Så du kommer snart upptäcka att bloggen handlar om det mesta man kan tänkas pyssla med. Allt ifrån handarbete och inredningstips till trädgårdsfix och nagelpynt. :) Kramar från Fula Morotens redaktion P.S. Vill ni kontakta oss så finns vi på fulamoroten(snabel-a)hotmail.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Följ min blogg med Bloglovin