Fula moroten

Pyssel, inredning, tips och mycket annat...

Presentinslagning

Publicerad 2011-06-04 15:47:21 i Kort/Presenter,

Nu ger jag mig ut på outforskad mark - nämligen presentinslagning. Vi är nog många som önskar att vi kunde slå in presenter som de riktiga proffsen. Men med lite enkla knep kan även vi amatörer piffa till våra presenter.



Olika material på ett paket ger en trevlig känsla. Vissa använder gamla serietidningar, tapet, tyg etc för att skapa lite mer "liv" i paketet. Vad gäller snöre kan man göra lite som man vill, vissa struntar i det helt. Jag brukar själv försöka hoppa över de där man handlar i vanliga matbutiker. Jag gillar att slå in presenter med natursnöre eller sidenband.


Sen är det alltid bra med något litet "pynt". I det här fallet har jag använt ett litet trähjärta. Men varför inte en liten blomma från trädgården? (murgröna är ett hett tips) Eller kanske tårtpapper (ger en fin känsla av spets på paketet), stickers, något virkat, knappar, foto, skriven text (dikt, egna visdomsord etc). Möjligheterna är oändliga. Bara fantasin sätter gränser!


Och här ser ni våra älskade klämmor "in action". Perfekta små kort/kuverthållade.


Njut av solen!
/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fula moroten

Vi är några pyssliga tjejer som vill dela med oss av våra allra bästa pysseltips. Vi är alla duktiga på och intresserade av olika saker. Så du kommer snart upptäcka att bloggen handlar om det mesta man kan tänkas pyssla med. Allt ifrån handarbete och inredningstips till trädgårdsfix och nagelpynt. :) Kramar från Fula Morotens redaktion P.S. Vill ni kontakta oss så finns vi på fulamoroten(snabel-a)hotmail.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Följ min blogg med Bloglovin