Fula moroten

Pyssel, inredning, tips och mycket annat...

Påskägg

Publicerad 2011-04-06 21:04:39 i Återanvänt/Tips,

Påsk = Pysseltider. Underbart!

Nu är det äntligen dags för lite mer återvinningspyssel, min personliga favorit. Tycker inte att pyssel borde kosta en förmögenhet och om du letar lite hemma så hittar du nog riktiga skatter!

Jag rotade fram alla gamla fula påskägg jag hade. Plockade fram silkespapper (använd gärna sånt som du fått i presentförpackningar, när du varit och handlat etc), lim, sax och något fint att dekorera påskäggen med. Jag använde mig av silkessnöre, men man kan använda precis vad som helst!
Nedan följer en beskrivning över hur jag gått tillväga. Har ni frågor så får ni höra av er!



Limmade fast lite tjockare vitt papper i botten, för att täcka det gamla fula mönstret. Använde mig av limstift, som ger ett visst utrymme för justeringar... :) Försök att dra ut bubblor och veck så att det blir lite "lagom skrynkligt" vid kanterna.



Sedan blev det två lager med silkespapper, även detta fastsatt med limstift.



Efter det limmade jag fast rosa band längs kanten. Använder man sig av band har man ju möjlighet att täcka över eventuella skavanker som uppstått vid kanterna.



Färdigt! Nu kan du dekorera skalen med vad du vill; band, fjädrar, pärlor/stenar, you name it!



Återkommer med bilder på hur jag pimpat äggen.
/Emma

Kommentarer

Postat av: myownhome

Publicerad 2011-04-07 12:34:07

Hej!

Kul att ni besökte våran blogg, själklart får ni länka. Vilka fina ägg föresten.

Kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fula moroten

Vi är några pyssliga tjejer som vill dela med oss av våra allra bästa pysseltips. Vi är alla duktiga på och intresserade av olika saker. Så du kommer snart upptäcka att bloggen handlar om det mesta man kan tänkas pyssla med. Allt ifrån handarbete och inredningstips till trädgårdsfix och nagelpynt. :) Kramar från Fula Morotens redaktion P.S. Vill ni kontakta oss så finns vi på fulamoroten(snabel-a)hotmail.se

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Följ min blogg med Bloglovin